Tohle jsou nejčastější podvody, které jsme za uplynulé období zaznamenali. Počítej však s tím, že podvodníci neustále tyto příběhy mění.
Existuje mnoho podvodných scénářů a neustále se mění. Osvoj si tyto 4 zásady, abys včas poznal že se jedná o #teleKRÁDEŽ.
Volání nebo obsah SMS zprávy je naléhavé. Phishingoví útočníci často vytvářejí nátlak a vyžadují okamžitou reakci.
#telePODVODNÍCI často provozují svá call centra mimo území EU, a proto může být jejich čeština s cizím přízvukem. V některých případech může hlas znít, jako by byl vytvořen uměle.
Žádají během hovoru číslo tvé karty, heslo do internetového bankovnictví nebo PIN kód? Neustupuj tlaku a hovor ukonči.
Pokusí se získat plnou kontrolu nad tvým počítačem a daty. Žádný software (AnyDesk nebo TeamViewer) neinstaluj.
Telefonní číslo si můžeš ověřit i zdarma, například jednoduchým vyhledáním pomocí Google.
Můžeš si také sám zjistit komu patří číslo.
Nebo ho můžeš prověřit na webu Hledám.net a zjistit, zda má číslo hodnocení od jiných uživatelů.
Infohunt zjistí majitele čísla do 3 minut.
Upozorníme tě, pokud zjistíme, že telefonní číslo mohou používat #telePODVODNÍCI.
Zjistit kdo mi volal1) Nikomu neposkytuj svá hesla, čísla platebních karet nebo PIN kódy.
2) Nikdy neinstaluj software do počítače, pokud tě k tomu někdo v telefonu vyzývá.
3) Nikdy neklikej na odkazy v SMS z neznámého čísla
Hrozby chodí nejčastěji ve vlnách, které pro veřejnost monitorujeme. Podívej se na všechny hrozby.
Nový trik podvodníků, kteří se snaží využít naší důvěry. Podvodníci zasílají SMS a tvrdí, že čekáte na zásilku, která neexistuje abyste ji mohli převzít, je zapotřebí úhrada celního poplatku.
zobrazit hrozbuZaznamenáváme nová podvodná volání pod záminkou vylákání vašich přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví ve jménu České Národní Banky.
zobrazit hrozbuPodvodníci využívají metodu Spoofing. Jedná se o techniku, díky níž mohou na tvém telefonu zobrazit jakékoliv číslo, které může patřit reálné osobě (například i číslo, které patří bance, kamarátovi,..). Proto, když zavoláš na toto číslo zpět, může se ozvat člověk, který nemá tušení, že jeho číslo bylo zneužito podvodníky.
Získání telefonních čísel pro ně není složité, protože si je sami generují (vygenerují celou řadu čísel, například od 771 000 XXX do 771 999 XXX). Pak na ně jejich systémy volají a kontrolují, zda jsou aktivní.
Pokud zjistí, že vaše číslo je aktivní, mohou ho přidat do své databáze a začnou vám volat telefonní podvodníci.
Oba pojmy se řadí mezi kybernetické útoky. Cílem těchto útoků je získat od obětí citlivé informace, jako například hesla, údaje k internetu bankingu, platební karty, osobní informace. Vishing se týká především podvodných telefonních hovorů, zatímco phishing se zaměřuje na útoky přes e-maily a SMS zprávy.
Když rozeznáš #teleKRÁDEŽ, telefonát ihněd zavěs!